Вінниччину заповнила політична реклама партій
Хоча виборча кампанія ще офіційно не розпочалася, проте активність політичних сил та розгортання роботи в регіонах вже давно сигналізують про фальстарт агітації. Однією з помітних наразі активностей політсил на Вінниччині є білборди, які вже заповнили практично всі райони області.
Політичні партії та окремі потенційні кандидати розпочали свої виборчі кампанії задовго до визначеного законодавством терміну. Хоча з формальної точки зору це прямо не порушує вимог українського законодавства, але суперечить принципу рівних можливостей.
За кількістю білбордів та сітілайтів, що присутні в регіоні, вже відчувається старт політичної кампанії. Так, зокрема, станом на 18 серпня ОПОРА зафіксувала розміщення білбордів у містах Вінниці, Хмільнику, Калинівці, Жмеринці.
Отже, на білбордах та сітілайтах в області зафіксовано такі назви політичних партій та їхні слогани:
Слуга Народу – «Зе!місцеві. Слуга народу. Україна – це ти!»;
Політична партія «Перемога Пальчевського» - Перемога Пальчевського. Об’єднуйтесь! Palchevskуі.win»;
Політична партія «За майбутнє» - «За майбутнє рідної землі»;
Політична партія «Українська стратегія Гройсмана» – Українська стратегія Гройсмана. Будувати успішну країну почнемо з Вінниччини;
Політична партія «Пропозиція» - «ПРО/PRO – «за», «продуктивна позиція». Пропозиція. Політична партія».
За словами юридичної радниці Громадянської мережі ОПОРА Тетяни Юзвяк, до початку виборчого процесу та до моменту, коли партія (організація) партії набуде статусу суб’єкта виборчого процесу, популяризації назви, слогану, логотипу партії вважатиметься політичною рекламою та не підпадає під встановлені Виборчим кодексом України обмеження.
Нагадаємо, згідно з календарним планом, що міститься у додатку до Постанови ЦВК №163 від 8 серпня 2020 року, офіційно виборчий процес на місцевих виборах розпочинається 5 вересня 2020 року – за 50 днів до дня голосування, відповідно до ч. 1, 5 ст. 195 Виборчого кодексу України.
Відповідно до частини 53 Виборчого кодексу України, кандидат, партія (організація партії) - суб’єкти виборчого процесу можуть на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Кандидат, партія (організація партії) - суб’єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у таких матеріалах, повинні відповідати вимогам законодавства.
Раніше ОПОРА повідомляла, що у Слов’янську на Донеччині з’явилися білборди російською мовою.
За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Вінницькій області
тел.: +380636286785
e-mail:v.nataliia@gmail.com
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 0977052366
email: halyna.seheda@gmail.com
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.
(#вибори; #opora; #опора)