Вінниччина: в ОВК №17 замінено весь керівний склад, ще в п’ятьох комісіях – часткові зміни керівництва
Станом на 6 березня у керівному складі шести окружних виборчих комісій на Вінниччині відбулось 10 замін. У чотирьох ОВК замінено голів, у двох – заступників голів, також у чотирьох – секретарів комісій. При цьому в одній із ОВК керівний склад замінився повністю. А в двох окружкомах замін у керівному складі наразі не відбувалось. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА, проаналізувавши дані ЦВК.
Так, в ОВК №11 (місто Вінниця) замінено голову комісії Олександру Болтак (суб’єкт подання – Сергій Каплін)на Любов Озерянську.
В ОВК №12 (місто Вінниця) замінено голову комісії Людмилу Сікорську (суб’єкт подання – Юрій Бойко) на Ірину Андросович.
В ОВК №13 (місто Калинівка) голову комісії Наталю Сух (суб’єкт подання – Валентин Наливайченко) замінено на Григорія Корченюка. Також відбулась заміна секретаря Оксани Пойди (суб’єкт подання – Роман Насіров) на Людмилу Шевченко.
В ОВК №16 (місто Ямпіль) заступницю голови Аллу Худіну (суб’єкт подання – Юрій Тимошенко) замінили на Людмилу Дмитрашик. Секретаря комісії Олега Траченка (суб’єкт подання – Олександр Данилюка) замінили на Юлію Молодчак.
Керівний склад ОВК №17 (місто Ладижин) був замінений повністю. Так, відбулась заміна голови Олександра Гавриленка (суб’єкт подання – Ігор Шевченко) на Олександра Козюру. Вдруге замінюють тут заступника голови комісії. Так, спочатку Андрія Зорю (суб’єкт подання – Олександр Соловйов) замінили на Ірину Норой, а потім Ірину Норой замінили на Наталію Карпенко. Секретаря комісії Володимира Кабанчука (суб’єкт подання – Юлія Литвиненко) замінили на Тамару Таранюк.
В ОВК №18 відбулася заміна секретаря комісії – Яну Животун (суб’єкт подання – Юрій Дерев’янко) замінено на Юлію Бурдельну.
В ОВК№№14 та 15 замін в керівному складі комісій станом на 6 березня не відбувалось.
Як повідомляла ОПОРА, Центральна виборча комісія 18 лютого утворила окружні виборчі комісії, відповідно на Вінниччині розпочали роботу 8 ОВК.
Згідно з ч. 2 ст. 26 Закону України «Про вибори Президента України»повноваження окружної виборчої комісії починаються з моменту складення присяги не менш як двома третинами її складу, визначеного при її утворенні, на її першому засіданні, яке проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про її утворення і скликається її головою.
Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 30 цього ж Закону повноваження члена окружної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково виборчою комісією, яка її утворила, у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії відповідним кандидатом на пост Президента України.
Нагадаємо, що окружні виборчі комісії (ОВК) – це колегіальні органи, уповноважені організовувати підготовку та проведення виборів Президента України на визначеній території. Вони утворюються Центральною виборчою комісією у кількісному складі не менше дванадцяти осіб у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
ОВК формуються на основі подань, здійснених кандидатами на пост Президента України, з розрахунку по одній особі до однієї виборчої комісії від одного кандидата. Оскільки законодавець встановив лише мінімальну кількість членів, яка може входити до складу ОВК, а до максимальної кількості таких обмежень немає, тому членів ОВК може бути стільки, скільки є кандидатів на пост Президента України. Така норма є чинною з 2014 року, натомість у 2010 році кожен кандидат міг подати по два представники до складу комісії.
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямовано на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Із жовтня 2018 року Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за виборами Президента. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 204 спостерігачі по всій країні. А 31 березня 2019 року та в разі проведення другого туру до них долучаться ще понад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallelvotetabulation) з метою отримання результатів виборів, набагато швидших за офіційні та точніших за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.