Вінниччина: «Батьківщина» «піарилась» на Дні Соборності, а телеканал зробив про це сюжет з ознаками замовності
На Вінниччині партія «ВО «Батьківщина» використала День Соборності України як привід для дочасної агітації, а місцевий телеканал «Вінниччина» розповів про це у відеосюжеті, який містить ознаки замовності.
У соцмережі «Facebook» на офіційній сторінці «Батьківщина Вінницька область» розміщено відео з підписом: «22 січня на межі Вінницької та Житомирської областей українці утворили живий «Ланцюг єднання». Захід, проведений з ініціативи Юлії Тимошенко, приурочили Дню Соборності України. Як це відбувалося – в сюжеті ТРК «Вінниччина».
У відеосюжеті видно, як на автошляху на адміністративній межі Вінниччини та Житомирщини відбувається масова акція, учасники якої одягнені в шапки та шарфи з написами «ВірЮ в Україну!» і «Юлія Тимошенко 2019».
Також у ході сюжету співорганізатор акції зазначає: «Зібралися люди з Вінницької і Житомирської області, прихильники партії «Батьківщина», підтримати цю акцію в знак того, що Україна єдина…».
Відеоповідомлення про цю подію не було марковане як реклама – в ефірі телеканалу «Вінниччина» його було оприлюднено в рубриці «Спецрепортаж» одразу після випуску новин, а на «YouTube»-каналі телерадіокомпанії – в категорії «Новости и политика».
Також у сюжеті кореспондентка розповідає, що подібні живі ланцюги єднання з нагоди Дня Соборності українці влаштували і в інших областях, і в Києві на мосту Патона, і за кордоном. Проте не уточнюється, хто виступив організатором тих акцій, і в глядача може скластися враження, що всі інші «ланцюги єднання» теж організувала ВО «Батьківщина».
Слід зазначити, що станом на 22 січня (День Соборності) Юлія Тимошенко ще не була офіційно зареєстрована в ЦВК як кандидат у Президенти, тому ініційована нею акція не підпадає під визначення передвиборної агітації.
Проте в оприлюдненні телеканалом сюжету про акцію, влаштовану «Батьківщиною», наявні ознаки недотримання ч. 2 статті 56-5 Закону «Про вибори Президента України», в якій йдеться, що «інформаційні агентства та засоби масової інформації поширюють повідомлення про перебіг виборчого процесу, події, пов’язані із виборами, базуючись на засадах достовірності, повноти і точності, об’єктивності інформації та її неупередженого подання». Хоча партійна символіка під час цієї акції не використовувалась, проте слоган «ВірЮ в Україну!» саме в такому написанні чітко асоціюється з виборчою кампанією «Батьківщини» – він використовувався на партійному з’їзді під час висунення Юлії Тимошенко кандидатом у Президенти.
Відповідно до частини 1 статті 57 Закону України «Про вибори Президента України» передвиборна агітація розпочинається кандидатом на пост Президента України наступного дня після дня його реєстрації Центральною виборчою комісією і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем виборів.
Нагадаємо, що Центральна виборча комісія 15 листопада 2018 року опублікувала повідомлення зі зверненням до всіх потенційних кандидатів із проханням не використовувати дочасну агітацію.
За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко, координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 063 628 67 85
e-mail:v.nataliia@gmail.com
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 097 705 23 66
e-mail: halyna.seheda@gmail.com
Веб-сайт|Моніторинг парламенту | Фейсбук | Твіттер
(#вибори; #opora; #опора)