Початок виборів на Вінниччині: Невчасно опломбовані скриньки та не знята агітація
Сьогодні, 18 грудня, у день виборів на одній з дільниць Вінниччини не були вчасно опломбовані виборчі скриньки. Також у населених пунктах булозафіксовано не зняті агітаційні матеріали. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.
Так, у місті Бар на ДВК №050007 не були опломбовані виборчі скриньки, голова опломбувала їх о 8:15 годині. За словами голови ДВК, вони просто забули їх опломбувати.
У ч.6 ст. 77 Закону України «Про місцеві вибори» йдеться: «Голова дільничної виборчої комісії перед початком голосування надає для огляду членам дільничної виборчої комісії, особам, яким цим Законом надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої комісії, всі наявні виборчі скриньки. Виборчі скриньки після огляду пломбуються або опечатуються печаткою дільничної виборчої комісії. У кожну виборчу скриньку, що використовується для голосування на виборчій дільниці, опускається контрольний лист, в якому зазначені номер виборчої дільниці, час його вкидання у виборчу скриньку, прізвища голови, заступника голови, секретаря та інших членів дільничної виборчої комісії, присутніх при цьому осіб, яким надано право бути присутніми на засіданні дільничної виборчої комісії відповідно до частини дев’ятої статті 27 цього Закону. Контрольний лист підписується зазначеними особами. Їх підписи засвідчуються печаткою цієї дільничної виборчої комісії. На контрольному листі може бути зазначено про відмову присутньої на засіданні виборчої комісії особи підписатися на контрольному листі. Після пломбування або опечатування останньої виборчої скриньки і вкидання до неї контрольного листа та встановлення стаціонарних (великих) виборчих скриньок на відведені для них місця приміщення для голосування вважається готовим до проведення голосування. Переносні (малі) виборчі скриньки розміщуються у приміщенні для голосування отворами для виборчих бюлетенів униз у полі зору членів виборчої комісії та інших осіб, присутніх у приміщенні для голосування під час голосування відповідно до вимог цього Закону».
Крім того, по місту на електроопорах спостерігачами зафіксовано не зняті агітаційні матеріали. Зокрема, кандидата від політичної сили «Українське об’єднання патріотів – УКРОП».
Також агітація досі розміщена у селі Байраківка Немирівського району поряд з ДВК №050780. В агітаційних матеріалах йдеться про зустріч з кандидатом на посаду міського голови та депутатом від політичної партії «Наш край».
Агітаційні матеріали кандидатів на посаду Немирівського міського голови та на посаду депутатів Немирівської міської ради розміщені по селу. Зокрема, кандидатів від політичних партій ВО «Свобода» та БПП «Солідарність».
Відповідно до ч. 2 ст. 54 Закону України «Про місцеві вибори»«Передвиборна агітація закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування. Ведення передвиборної агітації до початку і після закінчення встановлених у цій статті строків забороняється». Крім того, згідно зч. 9 п. 3 ст. 60 Закону України «Про місцеві вибори»«Забороняється проводити передвиборну агітацію з порушенням строків, установлених частиною другою статті 54 цього Закону, у будь-якій формі».
Нагадаємо, спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області провадять громадське спостереження за першими виборами в об’єднаних територіальних громадах. Закликаємо мешканців Вінниччини не залишатися байдужими до прозорості виборчого процесу. У разі виявлення порушень виборчого процесузвертайтесь за телефоном гарячої лінії: (044) 591 44 44(вартість дзвінків згідно з тарифами вашого оператора).
За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко,
координатор громадського спостереження ОПОРИ за виборами у Вінницькій області
тел. +38063 628 67 85
пошта v.nataliia@gmail.com
(#вибори16; #elect_ua; #opora; #опора)
Довідково:
Громадянська мережа ОПОРА провадить громадське спостереження за першими виборами в об’єднаних територіальних громадах, які відбудуться 11 та 18 грудня 2016 року. Громадське спостереження ОПОРИ – це сфера діяльності мережі, спрямована на об’єктивну оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням виборчого законодавства через ефективно організований громадський контроль.