На Вінниччині партії та кандидати продовжують розміщувати агітацію без вихідних даних та в невідведених місцях
Протягом 10-11 липня спостерігачі ОПОРИ у ході моніторингу об’єктів зовнішньої реклами продовжують фіксувати агітаційні матеріали деяких політичних партій та кандидатів у народні депутати в невідведених місцях та з ознаками порушення чинного виборчого законодавства.
Так, у місті Вінниця розміщено банер кандидата у народні депутати по виборчому округу №12 Сергія Кривешка (суб’єкт висування – політична партія «Сила і честь») без вихідних даних. Банер із фото кандидата та написом «Сергій Кривешко. Виборчий округ №12. Так, ми зможемо. Сила і честь. Політична партія» розміщено біля тролейбусної зупинки на площі Перемоги.
Також у Вінниці що на перехресті вулиць Гладкова і Волошкова розміщено банер політичної партії «Українська стратегія Гройсмана» на огорожі спортивного майданчика.
Агітаційні матеріали цієї ж політичної партії з фото Володимира Гройсмана та кандидата у народні депутати по виборчому округу №11 Володимира Кістіона (самовисування) розміщені у магазині «Грош», що на вулиці Пирогова.
На вулицях Вінниці розташовані банери з фото лідера політичної партії «Українська стратегія Гройсмана» Володимира Гройсмана та написом «Українська стратегія Гройсмана», які не мають вихідних даних. Такі банери, зокрема, зафіксовано на проспекті Коцюбинського.
У селі Уладівка Літинського району (виборчий округ №14) агітаційні матеріали кандидата у народні депутати Миколи Дикого (самовисування) розміщені на електроопорах та дорожніх знаках.
У місті Гайсин (виборчий округ №17) на дошках для оголошень та на будівлях розміщено агітаційні листівки за кандидата у народні депутати Андрія Красніцького (суб’єкт висування – ВО «Батьківщина»).
У місті Немирів (виборчий округ №18) зафіксовано політичну рекламу без вихідних даних кандидата у народні депутати Петра Михайленка (самовисування).
Раніше ОПОРА повідомляла про наявну на Вінниччині агітацію без вихідних даних та в невідведених місцях.
Згідно з частиною 1 статті 70 Закону України «Про вибори народних депутатів України», партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидати у депутати мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати. Після реєстрації кандидатів матеріали передвиборної агітації повинні мати необхідні вихідні дані та бути розміщені за кошти виборчого фонду відповідно до частини 23 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України».
Відповідно до частини 7 статті 69 Закону України «Про вибори народних депутатів України», друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Згідно з частиною 8 статті 69 цього ж Закону місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування не пізніш як за сто днів до дня виборів відводять місця у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації з додержанням принципу рівних умов.
Згідно зі статтею 212-13 КУпАП, виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно передбачають накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження караються накладенням штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за позачерговими виборами до Верховної Ради. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 253 спостерігачі по всій країні. А в день голосування 21 липня 2019 року до них долучатьсящепонад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallelvotetabulation) з метою отримання результатів виборів, що будутьнабагато швидші за офіційні та точніші за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.
(#вибори; #opora; #опора)