На Вінниччині кандидати інших партій використовують кольори та партійну символіку «Слуги народу»
У місті Вінниця розповсюджують листівки із зображенням представників ВО «Батьківщина» та з кольорами і партійною символікою політичної партії «Слуга народу».
Так, 9 липня у Вінниці зафіксовано розповсюдження листівок, на яких розміщено фото Президента України Володимира Зеленського, кандидатки у народні депутати України по виборчому округу №11 Анастасії Приходько (суб’єкт висування – ВО «Батьківщина») та лідерки ВО «Батьківщина» Юлії Тимошенко.
«Володимир Зеленський. Наш Президент. Анастасія Приходько. Наш депутат. Юлія Тимошенко. Наш прем’єр», - написано на листівці.
На друкованих матеріалах є вихідні дані, де, зокрема, вказується, що замовником продукції є кандидатка у народні депутати України Анастасія Приходько.
У коментарі ОПОРІ представники Вінницької обласної партійної організації політичної партії «Слуга народу» зазначили, що подібна поліграфічна продукція спрямована на маніпуляцію свідомістю громадян, на перешкоджання вільного волевиявлення, шляхом використання фірмового стилю політичної партії «Слуга народу», а саме: використання кольорів, плашок, меседжів.
«Технологія не нова, її активно застосовували проти Володимира Зеленського на Вінниччині і під час президентських виборів… Вінницький обласний осередок Політичної Партії «Слуга народу», а також кандидати в народні депутати по мажоритарних одномандатних виборчих округах від Політичної Партії «Слуга народу» проводять активну роз'яснювальну роботу серед виборців стосовно плагіату, клонів та у мережі інтернет, при особистих зустрічах, в газетах та інформаційних бюлетенях. Переконані, що люди давно зробили свій вибір, вони політично грамотні та не піддадуться на подібного роду махінації», - йдеться у коментарі.
На момент виходу публікації ОПОРІ не вдалося взяти коментарі у кандидатки у народні депутати України Анастасії Приходько та у представників ВО «Батьківщина» у Вінницькій області. ОПОРА залишає за ними право висловитися з приводу цієї ситуації і опублікуємо коментарі, якщо такі будуть.
Відповідно до частини 1 статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України», передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб'єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України,.
Згідно з частиною 3 статті 68 Закону, політична реклама - це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів. До політичної реклами належить також використання символіки або логотипів партій - суб'єктів виборчого процесу, а так само повідомлення про підтримку партією - суб'єктом виборчого процесу або кандидатом у депутати видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах партії - суб'єкта виборчого процесу чи певного кандидата у депутати. Реклама друкованих видань (газет, журналів, книг), інших товарів та послуг з використанням прізвищ чи зображень (портретів) кандидатів, назв чи символіки партій - суб'єктів виборчого процесу також є політичною рекламою.
За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Вінницькій області
тел.: +380636286785
e-mail:v.nataliia@gmail.com
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 0977052366
e-mail: halyna.seheda@gmail.com
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за позачерговими виборами до Верховної Ради. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 253 спостерігачі по всій країні. А в день голосування 21 липня 2019 року до них долучатьсящепонад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallelvotetabulation) з метою отримання результатів виборів, що будутьнабагато швидші за офіційні та точніші за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.
(#вибори; #opora; #опора)