У Вінниці представники ОПОРИ розповіли студентам про «джинсу» і методи виявлення виборчих маніпуляцій
Представники Громадянської Мережі ОПОРА провели тренінг для студентів Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського на тему: «Джинса як інструмент виборчих маніпуляцій».
Під час заходу студентам розповіли про поняття «джинси», її ознаки та чому її найбільше з’являється у ЗМІ саме під час виборчих перегонів.
Іміджеві публікації, прихована агітація, інформаційні приводи для згадування імені кандидатів у позитивному контексті, чорний піар – так про діяльність політичних партій та кандидатів до парламенту пишуть практично всі ЗМІ. А особливо у передвиборчий період.
За словами прес-секретаря Громадянської Мережі ОПОРА у Вінницькій області, часто під час передвиборчої кампанії статті у ЗМІ розміщені на тих же сторінках, де й загальна політична чи аналітична інформація. Хоча, згідно із частиною 10 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України»,політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.
«Кандидати та політичні партії хочуть отримати найбільше голосів виборців, а такі матеріали, як «джинса» несуть тези, котрі здатні вплинути на виборця голосувати або ж ні за конкретного кандидата. Про те, що такі публікації не є авторськими творами редакцій, а, ймовірно, замовленими, свідчить їх зміст – суто позитивна інформація про конкретного кандидата та подекуди критика його опонентів», - зазначив довготерміновий спостерігач Громадянської Мережі ОПОРА Юрій Сегеда.
Студенти дізналися, що про наявність джинси свідчить не лише зміст матеріалів із явною симпатією до певних кандидатів чи партій, а й те, що публікації з однаковими назвами та авторами, ідентичними реченнями та аналогічними інформаційними посилами з’являлися одночасно у різних ЗМІ.
Захід проведено у рамках співпраці Громадянської Мережі ОПОРА з Європейською платформою за демократичні вибори.