Головна Новини та публікаціїВідеоНапрямки роботиПро насКонтакти ОПОРА - центральний сайт
ОПОРА у Facebook ОПОРА у Twitter ОПОРА у Google+ vkontakte ОПОРА у Picasa
Головна » Новини та публікації » Вінниччина: районні газети розміщують матеріали з ознаками прихованої політичної реклами

Вінниччина: районні газети розміщують матеріали з ознаками прихованої політичної реклами

Іміджеві публікації та використання інформаційних приводів для згадування імен потенційних кандидатів у президенти України зафіксували спостерігачі ОПОРИ у районних газетах Вінниччини.

Представники Громадянської мережі ОПОРА проаналізували районні газети Вінниччини за жовтень і листопад 2018 року. У результаті аналізу спостерігачі виявили, що у цих ЗМІ регулярно оприлюднюються матеріали, які можуть мати ознаки прихованої політичної реклами, так званої «джинси».

Лише тричі у районних газетах матеріали були марковані як «Політична реклама»: у газеті «Життєві обрії» №41 від 26 жовтня 2018 року («Новий курс України» від Юлії Тимошенко»), в газеті «Прапор перемоги» №43 від 26 жовтня («Юлія Тимошенко у Вінниці: «Ціна на газ буде як мінімум вдвічі меншою»), «Літинський вісник» №42 від 18 жовтня («Вінниччина визначилася: гідним президентом-укропівцем буде Олександр Шевченко!»). 

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko reklama

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko reklama1

Серед потенційних кандидатів у місцевій пресі лідерами «джинси» є Юлія Тимошенко та Олександр Шевченко. Також розміщуються публікації без відповідного маркування про Петра Порошенка, Анатолія Гриценка та Олега Ляшка.

Так, у районних газетах розміщені публікації про лідерку ВО «Батьківщина» Юлію Тимошенко: у «Гайсинському віснику» від 2 листопада 2018 року («Що таке новий курс України і чому він потрібний»), у «Подільському краї» №44 від 2 листопада («Час нового курсу України»), у «Липовецьких вістях» від 3 жовтня 2018 р. («Курс на зростання доходів українців – це новий економічний курс Тимошенко»), у газеті «Краяни» №44 від 1 листопада («Візит Тимошенко до Вінниці: презентація «Нового курсу України»), у «Козятинському експресі» №43 від 25 жовтня («Козятин відвідала Юлія Тимошенко»), у «Жмеринській газеті» від 26 жовтня («Жмеринські депутати зустрілися з лідеркою «Батьківщини» Юлією Тимошенко»), у «Літинському віснику» №44 від 1 листопада («Прес-конференція Юлії Тимошенко»), у «Прибузьких новинах» №45 від 2 листопада («Україні потрібен новий курс»), у «Тульчинському краї» №42 від 26 жовтня («Що таке Новий Курс України. З робочого візиту Юлії Тимошенко»), у «Слові Придністров'я» №43 від 26 жовтня («Юлія Тимошенко: Ми здатні передати красиву країну прийдешнім поколінням!»).

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko2

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko3

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko4

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko5

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa tymoshenko6

На сторінках районних ЗМІ також розміщено матеріали, що можуть мати ознаки прихованої політичної реклами про потенційного кандидата у президенти Олександра Шевченка. У «Гайсинському віснику» від 26 жовтня вийшла публікація «У президенти має йти Олександр Шевченко!», у «Жмеринському меридіані» від 20 жовтня – «Вінниччина визначилася: гідним президентом-укропівцем буде Олександр Шевченко!», у «Подільському краї» №42 від 26 жовтня – «Вінниччина визначилася: гідним президентом-укропівцем буде Олександр Шевченко!», у «Колосі» №82 від 19 жовтня – «У президенти має йти Олександр Шевченко!».

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa shevchenkovinnytsia 20.11.2018 dzhynsa shevchenko1vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa shevchenko2

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa shevchenko4

Статті про Петра Порошенка вийшли у «Вістях Тепличчини» №43 від 26 жовтня – «Ми повинні захистити людей – Президент поставив завдання Уряду розширити субсидії», у газеті «Краяни» №40 від 4 жовтня – «У мене бізнесу в Росії немає – Президент Порошенко», у «Літинському віснику» №43 від 25 жовтня – «Ми повинні захистити людей – Президент поставив завдання Уряду розширити субсидії», у «Літинському віснику» №42 від 18 жовтня – «Рішення про надання автокефалії вже прийняте – Президент України Петро Порошенко».

«З одного боку, матеріали про чинного Президента можна було б вважати висвітленням діяльності органів влади, яка є суспільно значимою. Проте, з іншого боку, суто схвальний тон публікацій та передрук текстів з інших ЗМІ наштовхує на думку, що керівники районних газет розмістили ці матеріали не з власної ініціативи, а за «підказкою» згори», – зауважує координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області Наталія Величко.

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa poroshenko

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa poroshenko2

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa poroshenko1

Матеріал про Олега Ляшка вийшов у газеті «Колос» №84 від 26 жовтня – «Олег Ляшко: потрібно захистити людей від грабіжницьких тарифів».

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa liashko

А в газетах «Життєві обрії» (№43 від 2 листопада 2018 р.) та «Слово Придністров'я» (№44 від 2 листопада) розміщено інформаційне повідомлення про нібито падіння рейтингів Анатолія Гриценка: «Через Балогу від Гриценка пішов Добродомов – корупційний скандал розгортається…»

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa grystenko

vinnytsia 20.11.2018 dzhynsa grytsenko1

«Про ознаки «джинси» свідчить не лише зміст матеріалів, а й те, що публікації з ідентичними реченнями та аналогічними інформаційними посилами з’являлися одночасно у різних ЗМІ. Варто зазначити, що замовні немарковані матеріали у засобах масової інформації, тобто «джинса», є порушенням не лише норм законів, а й журналістських стандартів щодо збалансованості і неупередженості», – зазначає Наталія Величко.

ОПОРА нагадує, що поширення прихованої реклами забороняється українським законодавством, яке передбачає захист споживачів реклами від прихованої реклами. У Законі «Про рекламу» (стаття 9, пункт 3) це питання регулюється так: «Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». А в пункті 5 цієї статтізазначено: «Прихована реклама забороняється».

Виборчий процес розпочнеться лише 31 грудня цього року, тому такі матеріали не підпадають під дію Закону України «Про вибори Президента України».

Як повідомлялось раніше, матеріали про політиків з ознаками «джинси» були виявлені спостерігачами ОПОРИ в районних газетах Тернопільщини.

За коментарями звертайтеся:
Наталія Величкокоординаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 063 628 67 85
 
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області
тел.: +38 097 705 23 66

© Громадянська мережа "Опора"
представництво в Вінницькій області
2006-2014
Використання матеріалів із сайту Громадянської мережі ОПОРІ дозволене за умови наявності посилання (у випадку інтернет-видання - гіперпосилання) на opora.vn.ua