Головна Новини та публікаціїВідеоНапрямки роботиПро насКонтакти ОПОРА - центральний сайт
ОПОРА у Facebook ОПОРА у Twitter ОПОРА у Google+ vkontakte ОПОРА у Picasa
Головна » Новини та публікації » На Вінниччині розміщують маніпулятивні соціологічні дослідження

На Вінниччині розміщують маніпулятивні соціологічні дослідження

На Вінниччині зафіксовано порушення виборчого законодавства, зокрема, правил оприлюднення соціологічних опитувань. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.

Так, у місті Бар біля центрального входу до міського стадіону розміщено білборд, на якому оприлюднено соціологічне опитування стосовно кандидатів на посаду Барського міського голови. Проте, на білборді не вказано, ким зроблене соціологічне опитування.

Vinnychchyna publikaciya socopytuvannya

Також на білборді використано логотип газети «Подільський край». Редакція газети повідомила, що не має жодного стосунку і логотип газети використаний незаконно.

Vinnychchyna Podilskyj kraj shchodo socopytuvannya

Громадянська мережа ОПОРА вважає, що дані такого соціологічного опитування містять ознаки маніпуляції, адже опубліковані без дотримання вимог, що зазначені у ч. 1 ст. 53 Закону України «Про місцеві вибори»: «Підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати такого опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки».

Крім того, у ч. 2 ст. 53 ЗУ «Про місцеві вибори» йдеться про те, що «засоби масової інформації, інформаційні агентства, інші суб’єкти у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування».

Варто також зазначити, що білборд також немає вихідних даних.

ОПОРА нагадує, що згідно з ч. 1,2 ст. 56 ЗУ «Про місцеві вибори» до друкованих агітаційних матеріалів належать плакати, стенди, листівки, постери, інша друкована продукція з написами, що стосуються передвиборної агітації, а також матеріали, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами.

Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється.

Також відповідно до ч. 4 ст. 56 вищезазначеного ЗУ, плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не пізніш як за 45 днів до дня голосування.

Наявність вихідних даних дає можливість відстежити, скільки коштів було витрачено на виготовлення друкованих матеріалів, адже вони мають бути надруковані за рахунок виборчого фонду кандидата, а не за власний кошт, що заборонено діючим законодавством.

Крім того, у статті 212 Кодексу України про адміністративні правопорушення йдеться: «Виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Нагадаємо, спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області провадять громадське спостереження за першими виборами в об’єднаних територіальних громадах. Закликаємо мешканців Вінниччини не залишатися байдужими до прозорості виборчого процесу. У разі виявлення порушень виборчого процесузвертайтесь за телефоном гарячої лінії: (044) 591 44 44 (вартість дзвінків згідно з тарифами вашого оператора).

За коментарями звертайтеся:
Наталія Величко,
координатор громадського спостереження ОПОРИ за виборами у Вінницькій області
тел. +38063 628 67 85

Веб-сайт Фейсбук | Твіттер

(#вибори16; #elect_ua; #opora; #опора)

Довідково:
Громадянська мережа ОПОРА провадить громадське спостереження за першими виборами в об’єднаних територіальних громадах, які відбудуться 11 та 18 грудня 2016 року. Громадське спостереження ОПОРИ – це сфера діяльності мережі, спрямована на об’єктивну оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням виборчого законодавства через ефективно організований громадський контроль.

© Громадянська мережа "Опора"
представництво в Вінницькій області
2006-2014
Використання матеріалів із сайту Громадянської мережі ОПОРІ дозволене за умови наявності посилання (у випадку інтернет-видання - гіперпосилання) на opora.vn.ua